سيماي سحر

فال

کلیپ موبایل

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه


وقتی فهمیدم همسرم نمی تواند بچه دار شود

  

دقیقا از لحظه‌ای كه فهمیدیم همسرمان نمی‌تواند بچه‌دار شود، باید چه رفتاری داشته باشیم و چگونه به لحاظ روحی و روانی خودمان را آماده چنین شرایطی كنیم؟

بچه است دیگر؛ می‌گویند پایش به خانه که باز شود عطر و بوی زندگی تغییر می‌کند. برای همین همه ما وقتی ازدواج می‌کنیم بخش عمده‌ای از رویاهایمان را برای بچه‌دار شدن کنار می‌گذاریم اما هستند زوج‌هایی که به دلایل گوناگون از نعمت بچه‌دارشدن محروم می‌شوند و نمی‌توانند صاحب فرزند شوند.

متأسفانه در زندگی زناشویی از وقوع بعضی مشكلات گریزی نیست ولی مهم‌ترین نكته این است كه فراموش نكنیم چگونه می‌توانیم برای كنارآمدن با مشكلی كه هیچ مقصری ندارد، راه‌حل مناسب بیابیم. دكتر ابوطالبی، مشاور خانواده توضیح می‌دهد كه دقیقا از لحظه‌ای كه فهمیدیم همسرمان نمی‌تواند بچه‌دار شود چه رفتاری داشته باشیم و چگونه به لحاظ روحی و روانی خودمان را آماده چنین شرایطی كنیم.

اگر زن ناتوان باشد چه كنیم؟
این مشكل در مورد زنان كمی متفاوت است. آنها اغلب زودتر ناتوانی خود را می‌پذیرند و سعی می‌كنند به‌گونه‌ای با آن كنار بیایند و معمولا به همسر خود حق انتخاب می‌دهند تا خودش تصمیم بگیرد چه راهی را انتخاب كند. البته در این هنگام مردان نیز نباید همسران‌شان را تنها بگذارند و باید به آنها ثابت كنند كه مایل نیستند آنها را ترك كنند و به آنها اطمینان بدهند كه می‌توانند مشكل موجود را درك كنند و راه‌حل مناسبی برای آن بیابند.

چه بگوییم؟
چه‌كسی است كه نداند زن‌ها همیشه كسی را در زندگی‌شان ستایش می‌كنند كه مطمئن باشند مثل كوه پشت سرشان ایستاده است. اگر مرد چنین نقشی را در زندگی زناشویی‌اش بر عهده بگیرد مطمئنا زن‌ها قوت قلب بیشتری پیدا خواهند كرد. در مشكلاتی در این سطح، زن‌ها معمولا می‌ترسند كه همسرشان در مقابل حرف افراد دیگر یا علاقه بی‌اندازه به بچه‌دار شدن كم بیاورد، بنابراین مرد وظیفه دارد با گفتن جملاتی تسكین‌دهنده مانند اینكه «عزیزم ما همه تلاش‌مان را می‌كنیم تا با روش‌های درمانی مشكلمان را حل كنیم» یا اینكه« هر چه بشود من كنارت هستم.» و یا حتی اینكه «زندگی ما از این لحظه به بعد هیچ تفاوتی با گذشته نخواهد داشت.» همسرش را برای تداوم زندگی زناشویی تشویق كند.

وقتی فهمیدیم نمی‌توانیم صاحب فرزند شویم چه كنیم؟
انسان‌ها در ارتباطات موفق معمولا براساس دلبستگی معقول و متعهدانه و نه چسبندگی عاطفی (كه نوعی اختلال محسوب می‌شود) جذب یكدیگر می‌شوند و بدین‌ترتیب می‌توانند در كنار هم به آرامش بیشتری برسند و در سایه ازدواج است كه دلبستگی واقعی و پیوند سالم شكل می‌گیرد و به انسان آرامش و امنیت می‌بخشد اما گاهی بر اثر بود و نبود بعضی محرك‌ها این امنیت و آرامش با نوساناتی مواجه می‌شود. در اینجا اگر عشق واقعی بر پایه تعهد و وفاداری باشد، حتی حذف بعضی عوامل مهم دوام و بقای ازدواج هم نمی‌تواند خللی در آن به‌وجود بیاورد؛ در واقع یكی از عوامل تقویت‌كننده دلبستگی در ازدواج، داشتن فرزند است اما اگر به دلایلی هم این امر نتواند محقق شود چون اصل و اساس زندگی بر بنای عشق صمیمی است، باز هم ازدواج دوام و بقا خواهد یافت و نمی‌تواند از شدت و علاقه دوطرف به یكدیگر چیزی كم كند؛ یعنی اگر افراد براساس اصول صحیح و از روی تعهد با یكدیگر ازدواج كرده باشند، بروز مشكلات نمی‌تواند هیچ‌گونه خللی در زندگی آنها به‌وجود بیاورد. به همین دلیل همه ما باید بدانیم كه وجود فرزند می‌تواند برای تحكیم زندگی مشترك مؤثر باشد؛ اما شرط كافی نیست زیرا چه بسیاری از خانواده‌ها با داشتن فرزند هم نمی‌توانند در كنار هم آرامش داشته باشند و پیوسته در اندیشه جدایی و طلاق هستند. رابطه دلبستگی صحیح نیرویی در دو‌طرف به‌وجود می‌آورد تا امیدوارانه در كنار هم زندگی كنند، با مشكلات كنار بیایند و عوامل ناراحتی و ناامیدی ازجمله نداشتن فرزند را نادیده بگیرند زیرا اگر ۲‌نفر می‌توانند در كنار یكدیگر به خوبی زندگی كنند نباید به‌خاطر فرزندی كه هنوز وجود ندارد ارتباط خود را كه از سال‌ها قبل وجود داشته نادیده بگیرند؛ یعنی چیزی را كه نیست فدای چیزی كه هست و وجود دارد بكنند. یكی از كارشناسان سرشناس حوزه ازدواج و خانواده در این خصوص عقیده دارد كه هیچ‌گاه نباید براساس رابطه‌های بی‌منطق عشقی با یكدیگر ازدواج كنید زیرا زهرآگین‌ترین نوع ازدواج است. اما هنگامی كه عشق معنا پیدا می‌كند با هر مشكلی ازهم نمی‌پاشد. نداشتن فرزند در میان زوج‌هایی كه در زندگی آنها تعهد و عشق پایدار حكمفرماست، نمی‌تواند از عوامل مهم شكست باشد؛ یعنی اگر انتخاب براساس منطق و نه هیجانات زود گذر باشد، هنگام بروز ناملایمات و مثلا نداشتن توانایی باروری مشكل جدی پیش نمی‌آید.

چه بگوییم؟
«تمام راه به این فكر می‌كند كه چطور می‌تواند به همسرش بگوید، چه بگوید و اگر بگوید چه خواهد شنید. از زمانی كه فهمیده نمی‌تواند بچه‌دار شود، هزار و یك فكر به ذهنش خطور كرده؛ نكند مرا بگذارد و برود، شاید به‌نظرش آدم ناتوانی برسم، شاید هم دیگر نتواند مرا دوست داشته باشد، تركم كند و…». معمولا فردی كه متوجه می‌شود نمی‌تواند صاحب فرزند شود ابتدا دچار یأس و ناامیدی می‌شود. گاهی هم حس ناتوانی تمام بدنش را فرا می‌گیرد و احساس می‌كند نمی‌تواند موضوع را با كسی در میان بگذارد. از ترس اینكه همسرش یا دیگران به او چه می‌گویند و چگونه با او برخورد می‌كنند، گاهی ترجیح می‌دهد مدت‌ها این غم را در سینه‌اش نگه دارد ولی عاقبت باید بتواند شجاعانه موضوع را مطرح كند. در این هنگام بهترین كار این است كه مشكل را صادقانه به همسرمان بگوییم و به او حق بدهیم و او را آزاد بگذاریم كه بهترین انتخاب را داشته باشد. این كار باعث می‌شود طرف مقابل بیشتر احساس همدردی بكند و تمام تلاش خود را برای حل مشكل به‌كار ببندد. بهترین كار این است كه با شنیدن خبر بچه‌دار نشدن همسرمان صمیمانه به او بگوییم: «این مشكلی است كه برای هر دوی ما پیش آمده. ما هر دو می‌توانیم به كمك هم از پس این مشكل بر آییم. ما تمام تلاشمان را می‌كنیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ‌كس بتواند خللی در رابطه ما به‌وجود بیاورد. در نهایت اگر تمام راه‌ها را امتحان كردیم و نتوانستیم به نتیجه برسیم، می‌توانیم كودكی را به فرزندی بپذیریم. مهم این است كه ما یكدیگر را داریم. اگر بتوانیم حساسیتمان را نسبت به این موضوع كمتر كنیم، به نتیجه بهتری هم خواهیم رسید.»

اگر مرد ناتوان باشد چه كنیم؟
معمولا واكنش زنان و مردان در مورد ناتوانی از بچه‌دار شدن متفاوت است. مردان اغلب مقاومت بالایی برای پذیرفتن ناتوانی خود از صاحب فرزند شدن دارند ولی معمولا خیلی زود احساس اضطراب، ناتوانی و افسردگی می‌كنند، در لاك خود فرو می‌روند و دوست ندارند درباره مشكل‌شان با كسی صحبت كنند و یا كلنجار بروند. مردها همچنین دربرابر راه‌های درمانی برای حل مشكلشان تا حدودی مقاومت می‌كنند. در این هنگام زنان می‌توانند همراهی‌شان كنند، تنهایشان نگذارند و به آنها خاطرنشان كنند كه آنقدر برایشان عزیز هستند و اگر هم نتوانند بچه‌دار شوند در كنارشان می‌مانند.

چه بگوییم؟
زنان در این هنگام می‌توانند به همسرانشان بگویند:«مهم نیست كه نمی‌توانیم بچه‌دار شویم. هیچ تقصیری به گردن تو نیست و خودت را سرزنش نكن. ما می‌توانیم از جنبه‌های دیگر زندگی خود لذت ببریم. بیشتر برای همدیگر وقت بگذاریم، به سفر برویم و در كنار هم اوقات خوشی داشته باشیم؛ درست مانند زمانی كه تازه با یكدیگر آشنا شده بودیم. «علت تصمیم من برای زندگی كردن با تو تنها بچه‌دار شدن نبود. اخلاق، معرفت، منش و رفتار و شخصیت تو بیش از هر چیز برای من مهم است»؛ یعنی به نوعی می‌توان توانایی‌ها و داشته‌های فرد را برجسته و پررنگ و به او خاطرنشان كرد كه تنها نخواهد ماند. در واقع باید زاویه دید خود را به جای تمركز بر ناتوانی‌های فرد مقابل بر توانایی‌های او معطوف ساخت. فراموش نكنیم اگر نتوانیم خلأ‌های وجودی فرد ناتوان را پر كنیم و دائم ضعف او را به رویش بیاوریم، باعث كوتاه شدن هر چه بیشتر رابطه خود خواهیم شد.

اگر اطرافیان دخالت كردند چه كنیم؟
هنگامی كه مشكلی مانند بچه‌دارشدن برای زوجی به‌وجود می‌آید، علاوه بر تحمل بار مشكل خودشان، یكی از دغدغه‌های مهم آنها چگونگی برخورد اطرافیان با آنهاست؛ «حالا باید چگونه به خانواده خود یا همسرم بگویم كه نمی‌توانیم بچه‌دار شویم. آنها در مورد من چه فكر می‌كنند. حتما می‌گویند فرد ناتوانی هستم و…». این بیشترین ترسی است كه زوجین از مطرح كردن آن با آشنایان دارند و البته حق هم دارند كه چنین اضطرابی را تحمل كنند.

چه بگوییم؟
بهترین كار این است كه اطرافیان و به‌ویژه والدین اجازه بدهند زوج‌ها خودشان در مورد بچه‌دار شدن‌شان یا ماندن و نماندن در كنار همسرشان یا هر راه دیگری مانند فرزندخواندگی تصمیم بگیرند چون زوج‌ها با وجود این مشكل، خودشان آنقدر مضطرب و نگران هستند كه درست نیست هیچ‌گونه فشار و تحمیل نظر دیگری از بیرون بر آنها وارد شود. بهتر است اجازه بدهیم خودشان تصمیم بگیرند. البته می‌توانیم آنها را تنها نگذاریم و طوری رفتار كنیم تا بدانند همیشه در كنارشان هستیم و از هیچ كمكی به آنها دریغ نمی‌كنیم ولی اصراری هم بر تحمیل نظر خود به آنها نداریم. باید توجه داشته باشید كه درگیر شدن اضطراب‌های ناشی از ناتوانی از صاحب فرزند شدن می‌تواند زمینه بروز مشكلات روحی را در فرد به‌وجود بیاورد؛ بنابراین باید آن را جدی گرفت و از هیچ كمكی در این خصوص به فرد ناتوان دریغ نكرد.



ارسال توسط Ali
چون بلبل مست راه بستان یافت**روی گل وجام باده راخندان یافت -آمد به زبان حال در گوشم گفت **دریاب که عمر رفته را نتوان یافت
بازدید : مرتبه
تاريخ : برچسب:,

لغو مزاحمتهای پیامکی ظرف ۲۴ ساعت 

راه حلهای خلاصی از مزاحمتهای پیامکی


به گزارش مهر، چنانچه شما مشترک اپراتور همراه اول باشید می توانید با ارسال عدد ۱ به شماره پیامک ۸۹۹۹ پیامکهای تبلیغاتی را لغو کنید و با ارسال عدد ۲ به همان شماره پیامک ۸۹۹۹ می توانید در صورت تمایل دریافت پیامک تبلیعاتی را فعال کنید. در این رابطه می توان از شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹# هم بهره گرفت.
در همین حال برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، مشترکان همراه اول می توانند با شماره تلفن ۹۹۹۰ نیز تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور، درخواست خود را دراین باره ارائه دهند.
همچنین اگر شما مشترک ایرانسلی هستید برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می توانید عدد ۲ را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنید و یا می توانید از طریق خط ایرانسل خود با شماره ۷۰۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را برای لغو این سرویس اعلام کنید.
مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال سامانه ۱۰۰۰۱۳۱۴ را برای مشترکان موبایل در نظر گرفته تا در صورتی که از دریافت پیامکها شکایت دارند و یا اینکه خواستار لغو این سرویس هستند به این سامانه پیامک بزنند. در این روش در صورتیکه از دریافت یک پیامک خاص نیز شاکی هستید می توانید متن پیامک و شماره ارسال کننده پیامک را به شماره سامانه شکایات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد ارسال کنید.
سازمان تنطیم مقررات ارتباطات وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز سامانه رسیدگی به شکایت مربوط به پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی خود را به صورت اینترنتی راه اندازی کرده و مشترکان می توانند درخواست خود را در این باره از طریق نشانی اینترنتی WWW.CRA.IR دنبال کنند و یا با سامانه تلفنی ۱۹۵ تماس بگیرند.



ارسال توسط Ali
چون بلبل مست راه بستان یافت**روی گل وجام باده راخندان یافت -آمد به زبان حال در گوشم گفت **دریاب که عمر رفته را نتوان یافت
بازدید : مرتبه
تاريخ : برچسب:,

 راهنمای بنزین زدن به روش صحیح و با صرفه!


این نوشته برگرفته از متنی به زبان انگلیسی است که چندی پیش به ایمیل یک کاربر ارسال کرده است و به دلیل ذکر نکات مفید در آن ترجمه شده و در اختیارتان قرار می‌گیرد.

چگونه و چه زمانی بنزین بزنیم؟
من نمی‌دانم بنزین در مملکت شما لیتری چند است، امّا اینجا در کالیفرنیا ما برای هر لیتر یک دلار می‌پردازیم. رشتهء کاری من مدّت ۳۱ سال در زمینهء نفت و بنزین است، بنابراین ترفندهایی وجود دارد که بتوانیم از هر لیتر بنزینی که می‌خریم حدّاکثر استفاده را بکنیم.
در اینجا در خطّ لولهء کایندر مورگان که من در سان خوزهء کالیفرنیا کار می‌کنم، در ۲۴ ساعت از طریق خطّ لوله چهار میلیون گالن تحویل می‌دهیم. یک روز گازوئیل، روز بعد بنزین هواپیما و انواع بنزین معمولی. ما ۳۴ مخزن در اینجا داریم که گنجایش آن‌ها روی هم رفته ۰۰۰ر۸۰۰ر۱۶ گالن است.

صبحها بنزین بزنید:
فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایین‌ترین حدّ قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ‌بنزین‌ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سرد‌تر باشد، بنزین غلیظ‌تر و متراکم تر است. وقتی هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط می‌گردد.
بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتّی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می‌شود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد. در صنعت نفت، گرانش معیّن و حرارت بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما، اتانول و سایر محصولات نفتی نقشی مهم ایفا می‌کند.
هر درجه حرارت که افزایش یابد منفعت زیادی نصیب این صنعت می‌کند. امّا جایگاه‎های سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ‌هایشان نیستند.


دستگیره را تا آخر فشار ندهید:
وقتی مشغول بنزین زدنید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید می‌‎بینید دارای سه درجه است: کُند، متوسّط و تند. در حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می‌شود به حدّاقلّ می‌رسانید.
همهء شیلنگ‌ها دارای محلّ بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید، مایع دیگری که وارد مخزن بنزین شما شده بخار می‌شود. این بخار مکیده شده وارد مخزن زیرزمینی می‌شود به طوری که وقتی شما بنزین می‌زنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می‌‎دهد بنزین نزده‌اید.


با باک نیمه خالی بنزین بزنید:
یکی از مهم‌ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می‌‎کند. بنزین به مراتب سریع‌تر از آنچه که تصوّر می‌‎کنید تبخیر می‌شود. مخازن ذخیرهء بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند.
این سقف به عنوان نقطهء صفر بین بنزین و جوّ عمل می‌کند تا تبخیر را به حدّاقل برساند. برخلاف جایگاه‌های بنزین، اینجا که من کار می‌‎کنم، هر تانکری که ما بارگیری می‌‎کنیم دارای دستگاه جبران حرارت است تا هر گالن عملاً به میزان یک گالن باشد.


هنگام تخلیه تانکر سوخت، بنزین نزنید:
نکتهء دیگری که باید یادآوری کنم این است که اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین‌ نزنید.
به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می‌شود سبب می‌گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً ته‌نشین می‌شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.



ارسال توسط Ali
چون بلبل مست راه بستان یافت**روی گل وجام باده راخندان یافت -آمد به زبان حال در گوشم گفت **دریاب که عمر رفته را نتوان یافت
بازدید : مرتبه
تاريخ : برچسب:,

پرونده استخدام در ایران بایگانی شد

معاون وزیر کار می گوید 90 درصد کل شاغلان مشمول قانون کار کشور دارای قرارداد موقت کاری هستند و در این زمینه وضعیت انعقاد قرارداد کاری در ایران به بحران رسیده است. باقی ماندن این شرایط یعنی اینکه حدود 11 میلیون نفر از کارگران که بیش از 50 درصد کل شاغلان کشور را تشکیل می دهند، قرارداد موقت هستند و امنیت شغلی آنها صفر است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید در سال گذشته 90 درصد کل قراردادهای کار در کشور موقت بوده است. هفده تن با ابراز تاسف از اینکه در سال گذشته نتوانستیم در امر جلب و جذب کار سرمایه‌ گذاری کنیم تصریح کرد: به همین دلیل است که اقتصاد ما کوچک مانده و باید بدانیم که روابط کار و اشتغال تاثیرات متقابل دارند و کارکردهای هر کدام به شدت می‌تواند در حوزه‌های دیگری تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد.

با وجود اینکه بازار کار کشور در دو دهه اخیر به سمت انعقاد قراردادهای موقت کار حرکت کرده است، اما قانون کار تصریح دارد قرارداد کار در رشته های شغلی دارای جنبه مستمر باید دائم باشد و نمی توان در تمام بخش ها اقدام به امضای قرارداد موقت و جذب نیرو با شرایط کوتاه مدت کرد.

اما عدم وجود ضمانت اجرایی قانون کار و بی توجهی دولت ها به این امر باعث شده تا امروز بسیاری از بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور و حتی واحدهای توانمند، صاحب نام و بزرگ نیز در جذب نیرو  وانعقاد قرارداد کاری به بدترین وجه عمل کنند و شرایط کاملا یکطرفه و بعضا استثمارگرایانه ای در قراردادهای کاری کشور جاری شود.

کارشناسان بازار کار معتقدند در کنار سوءاستفاده کارفرمایان از شرایط نامتعادل عرضه و تقاضای نیروی کار و البته بروز مسائل گوناگون مدیریتی در بنگاه ها؛ ماده 7 قانون کار نیز دست کارفرمایان را در اعمال قراردادهای کاری سلیقه ای باز بگذارد.

در این ماده قانونی بر فراهم بودن امکان امضای قرارداد به صورت مکتوب و همچنین بسته شدن قرارداد کاری شفاهی تاکید شده است. وجود میلیون ها قرارداد کاری موقت باعث شده تا امکان برنامه ریزی در زندگی کارگران و مشمولان قانون کار از بین برود.

کارجویانی که از آینده می ترسند

امروز بیشتر کارجویان جوانی که وارد بازار کار کشور می شوند به دلیل داشتن قراردادهای موقت کاری، امکان برنامه ریزی برای آینده خود را ندارند؛ آنها به دلیل نامشخص بودن آینده شغلی خود از ازدواج و تشکیل خانواده می ترسند و نمی توانند برخی پیش بینی ها را برای توسعه زندگی خود انجام دهند.

در کنار این موضوع، کارفرمایان نیز در اقداماتی عجیب و سوال برانگیز ترجیح می دهند اغلب نیروهای کارآمد و موثر خود را نیز به راحتی از دست بدهند، قرارداد آنها را تمدید نکنند، ارتباطی با بدنه سازمان نداشته باشند و همیشه از طریق واسطه ها با نیروها ارتباط بگیرند و در تمام طول سال در حال پرداخت هزینه آموزش نیروهایی باشند که با اخراج نیروهای قبلی، باید بپردازند تا تازه واردها فنون کار را یاد بگیرند.

علاوه بر این، وجود قرارداد موقت در کار که به صورت مستقیم به امنیت شغلی نیروی کار لطمه وارد می کند، باعث افت شدید بهره وری نیروی کار در کشور نیز شده است. نمی توان وجود اینگونه موارد را نادیده گرفت و آنگاه بهره وری پایین نیروی کار در ایران را با برخی کشورهای توسعه یافته و صنعتی مقایسه کرد.

نمی توان انتظار داشت نیروی کار باانگیزه ای که از دانشگاه راهی بازار کار می شود را متهم ردیف اول ناکارآمدی بهره وری نیروی کار در مقابل بهره وری سرمایه دانست. در واقع بی برنامه بودن بیشتر بنگاه ها و ناتوانی مدیران آنها در استفاده از انگیزه جوانان تازه وارد به بازار کار، باعث سرکوب شدن تمایل به بهره وری در نیروی کار شده است.

وضعیت امنیت شغلی

اهمیت افت شدید امنیت شغلی در ایران از این جهت است که بدانیم وقتی 90 درصد از کارگران دارای قرارداد موقت هستند یعنی بیش از 50 درصد از کل شاغلان کشور در وضعیت کاملا نامناسب امنیتی به لحاظ شغلی قرار دارند.

همچنین بدانیم که 90 درصد کارگران دارای قرارداد موقت تنها در بخش نیروهای ثبت شده در سیستم بیمه ای کشور، یعنی حدود 11 میلیون نفر در معرض بهره وری پایین، ناتوانی در برنامه ریزی برای آینده، وجود سردرگمی در شاغلان، عدم احساس تعلق به بنگاه و در نتیجه تلاش ناکافی برای پیشبرد اهداف بنگاه که مستقیما به تولید ملی آسیب خواهد رساند و در نتیجه قرار گرفتن ایران در یکی از پایین ترین جایگاه های دنیا به لحاظ بهره وری نیروی کار را به دنبال خواهد داشت.

حمید حاج اسماعیلی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب که دولت ها در بحث موقت شدن قراردادهای بازار کار کشور نقش مستقیمی دارند گفت: این دولت ها بودند که با سهل انگاری در اجرای قوانین درباره نیروی کار، برخی کارفرمایان را به این فکر انداختند که با قرارداد موقت شرایط ویژه ای را در بازار کار کشور به وجود آورند.

این کارشناس بازار کار اظهارداشت: متاسفانه از سویی نیز شرایط اقتصادی کشور قراردادهای کاری کارگران را بی امنیت کرده است. معتقدم در چنین شرایطی باید در اصلاح قانون کار تعجیل شود، اما آنگونه که در ماه های اخیر عمل شده حاکی از آن است که دولت تدبیر و امید تمایلی به اصلاح قانون کار ندارد.

حاج اسماعیلی با اشاره به اینکه در پیش نویس دولت سابق درباره اصلاح قانون کار که به مجلس ارائه شده بود نیز بحث امضای قراردادهای شفاهی وجود داشت خاطرنشان کرد: باید ساختارهای بازار کار کشور اصلاح شود.

ضعف قانون کار

وی افزود: بحث امضای پیمان های دسته جمعی و انعقاد تفاهم نامه از موضوعاتی است که باید در روابط بین کارگر و کارفرما مورد تقویت قرار گیرد. از این طریق می توان برخی مسائل از جمله دستمزدها را نیز حل و فصل کرد.

به گفته این کارشناس بازار کار کشور، در حال حاضر میزان بهره وری نیروی کار در بخش دولتی بسیار کمتر از بخش خصوصی است. می توان گفت به دلیل دولتی بودن اقتصاد ایران، موضوع بهره وری در کشور گُم شده است.

نماینده کارگران در هیئت حل اختلاف تاکید کرد: نباید دولت از طریق استخدام، تنها برای نیروهای زیرمجموعه خود امنیت شغلی فراهم کند و این امنیت نباید تنها برای یک عده باشد؛ بنابراین باید نیروی کار یک روزی در کشور به صورت یکپارچه دیده شود و همه بتوانند از مکانیزم یکسانی در زمینه دستمزدها برخوردار شوند.

حاج اسماعیلی با زیانبار دانستن موقت بودن 90 درصد کل قراردادهای کاری در کشور گفت: امروز شرایط به گونه ای است که می توان گفت نیروی کار بخش خصوصی واقعا امنیت شغلی ندارد.

 

 
منبع: مهر


ارسال توسط Ali
چون بلبل مست راه بستان یافت**روی گل وجام باده راخندان یافت -آمد به زبان حال در گوشم گفت **دریاب که عمر رفته را نتوان یافت
بازدید : مرتبه
تاريخ : برچسب:,

قیمت جدید انواع فرآورده های نفتی اعلام شد 

benzin0

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در اطلاعیه ای مصوبه هیئت وزیران در خصوص قیمت جدید حامل های انرژی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پنجشنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد: هیات وزیران در اجرای مصوبه مجلس شواری اسلامی در قانون بودجه سال 1393 نرخ های جدید بنزین، نفت گاز و CNG را برای اجرا از ساعت 24 امروز (پنجشنبه) مورخ چهارم اردیبهشت به ترتیب زیر به تصویب رسانید که بدینوسیله به اطلاع مردم شریف ایران می رساند:
- نفت گاز هر لیتر 250 تومان
- بنزین سهمیه ای هر لیتر 700 تومان
- بنزین آزاد هر لیتر 1000 تومان.
- بنزین سوپر سهمیه ای هر لیتر800 تومان
- بنزین سوپر آزاد هر لیتر 1100 تومان
- بهای هر متر مکعب گاز CNG برای خودروها، 450 تومان
قیمت بنزین تحویلی به خودروهای دولتی هر لیتر 1000 تومان

این شرکت در اطلاعیه خود همچنین تاکید کرده است که سهمیه های 400 تومانی باقیمانده در کارت های سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلتها کماکان معتبر بوده است و دارندگان کارتهای سوخت می توانند این سهمیه ها را با همان نرخ 400 تومانی قبلی از جایگاه ها دریافت کنند.
براساس این اطلاعیه، میزان سهمیه ماهانه همه خودروها طبق روال گذشته خواهد بود و از ساعت 24 امروز (پنجشنبه چهارم اردیبهشت)، سهمیه کامل اردیبهشت ماه خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلتها به کارت های سوخت آنها تخصیص می یابد.
همچنین سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم از زمان تغییر نرخ برای باقیمانده اردیبهشت ماه با نرخ های جدید به کارت های آنها تخصیص می یابد.



ارسال توسط Ali
چون بلبل مست راه بستان یافت**روی گل وجام باده راخندان یافت -آمد به زبان حال در گوشم گفت **دریاب که عمر رفته را نتوان یافت
بازدید : مرتبه
تاريخ : برچسب:,

تعرفه های تلفن همراه و ثابت به اپراتورها ابلاغ شد

mobile 003

تعرفه های تلفن همراه و ثابت مبنی بر حذف پالس محوری از تعرفه های تلفن ثابت، محاسبه کارکرد مشترکان بر مبنای دقیقه، اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی در سطح استانها و یکنواخت سازی تعرفه های تلفن همراه به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد.

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات گفت: مصوبه184 کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص تعرفه های تلفن همراه و ثابت مبنی بر حذف پالس محوری از تعرفه های تلفن ثابت، محاسبه کارکرد مشترکان بر مبنای دقیقه، اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی در سطح استانها و یکنواخت سازی تعرفه های تلفن همراه به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، عباسی شاهکوه افزود: سقف تعرفه مکالمات تلفن ثابت از ابتدای سال 1393 به ازای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی 30 ریال، هر دقیقه مکالمات ثابت به ثابت بین استانی 330 ریال، هر دقیقه مکالمات تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار 625 ریال و هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سیار اپراتورهای تلفن همراه 625 ریال تعیین شده است.
وی ادامه داد: اعمال این تعرفه ها صرفاً پس از اجرای طرح یکساان سازی کد در سطح هر استان و از آغاز اولین دوره صورتحساب پس از اجرای طرح مذکور انجام می شود.
معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات اظهارکرد: براساس این مصوبه شرکت مخابرات ایران موظف است حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1393، طرح یکسان سازی کد در سطح هر استان را در کلیه استان های باقی مانده اجرا کند.
عباسی تصریح کرد: به منظور جبران هزینه های اجرای طرح یکسان سازی کد در سطح هر استان و جبران کاهش درآمد ناشی از اجرای آن، شرکت مخابرات ایران می تواند در کلیه مکالمات تلفن ثابت برای استان هایی که طرح یکسان سازی کد در سطح استان در آن اجرا شده است، در دوره زمانی 90.12.1 تا 1392.12.29 نرخ 58.71 ریال را برای هر پالس، صرفاً تا تاریخ اجرای طرح یکسان سازی کد در هر استان اعمال کند.



ارسال توسط Ali
چون بلبل مست راه بستان یافت**روی گل وجام باده راخندان یافت -آمد به زبان حال در گوشم گفت **دریاب که عمر رفته را نتوان یافت

 

 

رئیس پلیس مرکز اجرائیات راهور ناجا از مشاهده میزان خلافی از طریق سایت اینترنتی راهور خبر داد. سرهنگ کرمی اسد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: صاحبان خودرو جهت اطلاع از آخرین مبلغ خلافی خودروی خود می‌توانند به سایت اینترنتی راهور به نشانی www.Rahvar۱۲۰.ir مراجعه کنند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی در خاتمه نیز به تغییر شماره سامانه پیامکی برای اطلاع از خلافی خودرو اشاره کرد و افزود: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۱۵۱ از دسترس خارج شده و مالکان خودرو از این پس برای اطلاع از میزان خلافی خود می‌بایست شماره VIN خودرو را به سامانه پیامکی ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ ارسال کنند، البته این سامانه به صورت موقت راه اندازی شده است تا پل ارتباطی ما با مردم قطع نشود.

مشاهده خلافی خودرو

مشاهده نمره منفی

 



ارسال توسط Ali
چون بلبل مست راه بستان یافت**روی گل وجام باده راخندان یافت -آمد به زبان حال در گوشم گفت **دریاب که عمر رفته را نتوان یافت

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
انواع فال
فال حافظتعبیر خوابسرگرمی فان پورتالگالری عکسفاگالری عکس آلامتو